ΑΡΚΑΔΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΕ

Σας ενημερώνω ότι η 
 διοργανώνει Εκδήλωση με Θέμα :
''ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ :
Η εταιρική παρέμβαση της τοπικής κοινωνίας για την επίλυση του γόρδιου δεσμού, με τρόπο οικονομικά βιώσιμο, οικολογικά συμβατό και κοινωνικά επωφελή''

το Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016, στις 18.00 η ώρα, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρίπολης. Στην Εκδήλωση έχουν προσκληθεί να συμμετέχουν ως ομιλητές και ο υπουργός Περιβάλλοντος και ο πρόεδρος του ΕΟΑΝ.
_______________________________________________________________________
  • Ως ενεργός πολίτης και ως δ/νων σύμβουλος & πρόεδρος της <<ΑΡΚΑΔΙΚΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ  ΑΕ>> καταθέτω στον προκείμενο διάλογο και τα παρακάτω :



Πεποίθησή μου από πενταετίας είναι ότι η Κοινωνικοποίηση αποτελεί τη διέξοδο από τις συμπληγάδες του Κρατισμού και της Ιδιωτικοποίησης. Και όσον αφορά στο ζήτημα της Διαχείρισης των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΔΑΣΑ) έχω διατυπώσει, στον εσωκομματικό διάλογο των ΟΠ (ΘΟ για τα Απορρίμματα) αλλά και ευρύτερα, προφορικά και γραπτά στο διάστημα αυτό, την Πρόταση για <<Συμπράξεις Δημοτικού - Κοινωνικού Τομέα>> / Σ.Δη.Κοι.Τ. (ΣΔηΚοιΤ), όπου σημειωτέον ο κοινωνικός τομέας δεν περιορίζεται ούτε μόνον στην ΄΄ενεργό συμμετοχή των δημοτών΄΄ στα δημοτικά πραττόμενα του ΟΤΑ στο ζήτημα των Απορριμμάτων ούτε αποκλειστικά και μόνον σε συνεταιριστικά και μόνον σχήματα κοινωνικής οικονομίας.

Στην Τρίπολη, περί τους 35 δημότες προ τριετίας, που στο μεταξύ έχουν υπερδιπλασιαστεί, εργαζόμαστε συλλογικά μέσα από την <<ΑΡΚΑΔΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΕ>>, με έως τώρα ιδία οικονομική συμμετοχή/συνεισφορά 80.000 Ευρώ και ποικίλη εθελοντική προσφορά τουλάχιστον του ιδίου οικονομικού μεγέθους, μειώνοντας τα Σκουπίδια που παράγονται στον τόπο μας : με Διαλογή στην Πηγή - Ανακύκλωση, με τη συμμετοχή περίπου 700 συνδημοτών, έχοντας παράγει έως τώρα ένα αποτέλεσμα 700 περίπου τόνων χρήσιμων υλικών συσκευασίας, ηλεκτρικού-ηλεκτρονικού εξοπλισμού και τηγανέλαιων (με ένα υπόλειμμα υλικών συσκευασίας του 3% περίπου, ήτοι περί τους 20 τόνους, την ώρα που στα ΚΔΑΥ του μπλε κάδου το προκύπτον υπόλειμμα αντιπροσωπεύει το 30-40% του εισερχόμενου υλικού του μπλε κάδου). Έχουν δε δημιουργηθεί 5 θέσεις εργασίας.

Παίρνοντας υπόψη μου τα παραπάνω, απόψεις συναδέλφων που προηγούνται στον προκείμενο διάλογο, καθώς και τις γενικότερες εξελίξεις στο ζήτημα της διαχείρισης των Απορριμμάτων στη χώρα μας, εκφράζω τα εξής ερωτήματα/παρατηρήσεις/προτάσεις :
1.    Όπως γράφει η συνάδελφος Χριστίνα : <<Οι τοποθετήσεις και οι απαντήσεις του (του υπουργού Γ. Τσιρώνη) ήταν πολύ προσεκτικές, ώστε να αποδομήσει τα σχεδιαζόμενα απαράδεκτα ΣΔΙΤ, χωρίς να τα δαιμονοποιήσει ως θεσμό. Και καλά έκανε: δεν έχουν θέση οι Οικολόγοι Πράσινοι κατά των ΣΔΙΤ, ως θεσμού!>>.                                                                        
Ερωτώ λοιπόν : Εφόσον οι ΟΠ δεν έχουν θέση κατά των ΣΔΙΤ ως θεσμού, μήπως ενδείκνυται να πρωτοπορήσουν και να πρωτοστατήσουν,  έστω, και ιδιαίτερα, ΤΩΡΑ - που συγκυβερνούν! , στη θεσμοθέτηση και την έμπρακτη πολιτική υποστήριξη των Συμπράξεων Δημοτικού-Κοινωνικού Τομέα / Σ.Δη.Κοι.Τ. (βλ. παραπάνω); Μήπως οι ΣΔηΚοιΤ προσφέρονται ως Διέξοδος από τις συμπληγάδες του Κρατισμού και της Ιδιωτικοποίησης στο προκείμενο ;;; Μήπως το παράδειγμα ΣΔηΚοιΤ της Σπάρτης (ή και οποιοδήποτε άλλο ΄΄τρέχει΄΄ στην πράξη ανά την Επικράτεια) πρέπει να προβληθεί, να υποστηριχτεί και να αποτελέσει πιλοτικό υπόδειγμα ρεαλιστικά εφαρμόσιμο, πολύ περισσότερο ως ουσιαστικό αντίβαρο στο ΣΔΙΤ Πελ/σου αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο ΣΔΙΤ;
2.  Θεωρούμε αυτονόητο, στα έργα ΔΑΣΑ που θα ενσωματωθούν στα Τοπικά Σχέδια Αποκεντρωμένης Διαχείρισης, στους αντίστοιχους ΠΕΣΔΑ και ακολούθως στα προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ έργα, να συμπεριληφθούν και έργα τοπικών πολυμετοχικών εταιρικών σχημάτων που δραστηριοποιούνται ήδη και έχουν να επιδείξουν αποτελέσματα καθώς επίσης και ρεαλιστικά, οικονομικά βιώσιμα-οικολογικά συμβατά-κοινωνικά επωφελή Σχέδια ΔΑΣΑ στον τόπο τους.
3.    Χρήματα που ένας Δήμος ξοδεύει ανά τόνο για να διαχειρίζεται σύμμεικτα Απορρίμματα (κοινώς : για να [συνεχίζει να] πετάει Σκουπίδια) πρέπει να τα διαθέτει σε οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δραστηριοποιείται τοπικά στον τομέα της ανακύκλωσης υλικών Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ), το οποίο διαθέτει τις απαιτούμενες άδειες και λειτουργεί καθόλα νόμιμα. Εάν αυτή η ευλογοφανής θέση είναι αποδεκτή, πως υποστηρίζεται ΑΜΕΣΑ η εφαρμογή της από τα αρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών;
4.   Πιες είναι οι ενέργειες του υπουργείου Περιβάλλοντος και του ΕΟΑΝ, ώστε να υποχρεωθούν οι ΟΤΑ σε ΑΜΕΣΗ εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, σύμφωνα με το οποίο όποιο πρόσωπο λειτουργεί καθόλα νόμιμα και παράγει αποτέλεσμα ανακύκλωσης, να παίρνει (από την ΕΕΑΑ ΑΕ σήμερα) χωρίς την παραμικρή απαράδεκτη καθυστέρηση το προβλεπόμενο τέλος Διαχείρισης ανακυκλώσιμων;
5.  Πάντα στα πλαίσια του νέου ΕΣΔΑ, από πού προκύπτει ότι ένας ΟΤΑ είναι αυτός και μόνον αυτός που πρέπει/που μπορεί να υλοποιήσει τις δράσεις Τοπικού Σχεδίου Αποκεντρωμένης Διαχείρισης Απορριμμάτων κατά τον καλίτερο, για την προάσπιση του Δημοσίου Συμφέροντος, τρόπο, από κάθε άποψη : οικονομική (φθηνότερη επενδυτικά και λειτουργικά), οικολογικά συμβατή και κοινωνικά επωφελή; Δεν θα πρέπει να θεσμοθετηθεί ανταγωνιστική διαδικασία, στην οποία να επιτρέπεται να συμμετέχουν και τοπικά εταιρικά εγχειρήματα, ιδιαίτερα πολυμετοχικής κοινωνικής βάσης; Πολύ περισσότερο όταν, από την άλλη πλευρά, δεν έχουμε αντιρρήσεις στα ΣΔΙΤ ως θεσμό;
  

1. Ο πολίτης/δημότης που συνεργάζεται με την εταιρεία δεν θα πληρώνει διπλά τέλη για τα σκουπίδια. Θα πληρώνει είτε  στο Δήμο (και αυτός την εταιρεία, εάν συμφωνήσουν σε συνεργασία [ασφαλώς όχι με 25-/30- ετή σύμβαση] είτε απευθείας  στην εταιρεία, εάν επιλέξει αυτήν και όχι το Δήμο ως Πάροχο υπηρεσιών Διαχείρισης των Αστικών Στερεών Αποβλήτων του (Βλ. Νόμο 4042/2012, άρθρο 24).
2. Σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω δύο περιπτώσεις, ο δημότης εξακολουθεί και πληρώνει στο Δήμο ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας  (Απαραίτητη διευκρίνιση : Τα ανταποδοτικά τέλη [ΔΤ, στον λογαριασμό της ΔΕΗ] αποτελούνται από : τα τέλη αποκομιδής [ή και διαχείρισης !!! ;;;;], τα τέλη καθαριότητας οδών και πλατειών και τα τέλη δημοτικού φωτισμού).
Επομένως, τον έλεγχο και την ευθύνη να μην πετάει ο (συμβεβλημένος με την εταιρεία) δημότης απόβλητα στον κάδο του Δήμου, την έχει ο Δήμος και μόνον αυτός, εφόσον αυτόν (εξακολουθεί και) πληρώνει ο δημότης γι΄αυτή την υπηρεσία.
Εκτός πια και αν η εταιρεία αναλάβει και τον τομέα της καθαριότητας (συνολικά για όλη την διοικητική περιφέρεια του Δήμου ή για κάποια δημοτική ενότητα) και πληρώνεται για την υπηρεσία αυτή είτε από το Δήμο είτε απευθείας από τους δημότες της αντίστοιχης δημοτικής ενότητας. Τότε και μόνον τότε τον έλεγχο και την ευθύνη (θα) την έχει η εταιρεία.

Με τις ευχές μου προς όλους και όλες για
Χρόνια Πολλά - Καλή Χρονιά! 
Βασίλης Γιόκαρης

Δεν υπάρχουν σχόλια: